Individuell personlig träning

Boxning och/eller Kickboxning

Jag kan hjälpa dig att utvecklas vidare inom boxning och kickboxning från nybörjarnivå till avancerad nivå. Mitt sätt att lära ut kampsport är på en teknisk, fysiologisk och mental nivå, som ger dig inspiration och träningsglädje. Varje pass vi bokar är på två timmar för att få ut maximal effekt och hur upplägget blir, kommer vi fram till när du skickar mig en förfråga på mail. Min bakgrund inom kampsport på elitnivå började 1986 med Karate (totalt 16 matcher och 9 vinster), då landslagssilver och silvermedalj i min årsklass blev mina största meriter. Började därefter med boxning 1989 (totalt 28 boxningsmatcher med 17 vinster), med silver i ABC Open 1993. I kickboxning blev det (totalt 77 matcher, 49 vinster), då VM brons 2000 och SM guld 2003 utgjorde de största meriterna. Har varit instruktör sedan 1998 i både boxning och kickboxning. Är fortfarande aktiv utövare och huvudinstruktör sedan 2008 för Ironman Kickboxningsklubb Majorna, där jag även coachat fighters upp till SM Guld, landslagsnivå och internationell nivå. Innehar svart bälte 2 Dan (1998), licensierad boxningstränare och ringdomare. Vid intresse och/eller frågor, skicka mig ett sms, så ringer jag upp dig för att besvara dina frågor.

Mitt sätt att kunna ge dig det bästa träningsprogrammet är att vi bokar två stycken behandlingar av djupgående behandlande massage och kiropraktik.

Kom i form med helheten av hälsan under 28 dagar inklusive tre fysiologiska behandlingar.

Det här unika träningsprogrammet inleds med att du bokar två stycken behandlingar av djupgående behandlande massage och kiropraktik med en veckas mellanrum, för att jag ska kunna konstruera ett individuellt träningsprogram under 28 dagar. Efter en vecka från andra behandlingen är ditt träningsprogram klart och instrueras på kliniken.

I samband av att du inlett träningsprogrammet, bokas en uppföljande djupgående massage och kiropraktik behandling när dessa 28 dagars träning förväntas vara klart. Detta görs för att konstatera hur din kropp har utvecklats och vad nästa steg i utveckling kan vara för dig. Vid intresse finns vidareutveckling av träningsprogrammet med fler steg eller om du väljer att fortsätta att träna på egen hand, så får du träningstips med dig.

Du kommer få mer detaljerad information när vi startar. Det här träningsprogrammet anpassas beroende på hur du mår, din fysiska förmåga och livspusslet. Det som ingår i träningsprogrammet och vad du själv behöver genomföra under 28 dagar är följande:

  • Tre djupgående behandlande massage och kiropraktik behandlingar
  • Ett möte på kliniken för instruktion av ditt individuella program. Övningar videofilmas från din mobil.
  • Varje morgon och kväll inleds med 5 minuters meditation och därefter 15 minuters individuellt anpassad styrkeövningar hemma + stretching och yoga.
  • Promenad utomhus genomförs minst 20 minuter varje dag.
  • Skriva träningsdagbok varje dag.
  • Besvarar några frågor hur din vecka har varit och mailar till mig senast klockan 12:00 varje söndag under perioden.Mixar och dricker en halv till en liter färsk bladgrön smoothies varje dag som ett perfekt mellanmål.
  1. Du kommer under denna period öka medvetenheten om din inspiration, motivation, vätskebalans och sömnen som kan variera. 

Yoga Asana (Hatha Yoga)

Yoga Asana (Hatha Yoga) förbättrar kroppens rörlighet i muskler och leder, samtidigt som kroppen stabiliseras för att hålla sig kvar i de olika positionerna. Yoga stimulerar, syresätter och påverkar även positivt kroppens inre organ vid utförande av de många olika positionerna, då träningen fördelaktigt sker före måltider. Målsättningen med Yoga Asana är att uppnå en optimal naturlig position med kroppen, klara av att behålla och utföra olika övningar med balans, styrka och andning. Yoga handlar bara om att möta sig själv, sina fysiska begränsningar och inte jämföra sig med någon annan utövare, som istället kan ha behov av mer stabilitet vid exempelvis överrörliga leder.

Att träna Yoga Asana varje dag hjälper till att öka kroppskännedomen ännu mer över vilka fysiologiska begränsningar som eventuellt ålder, skador, sjukdomar och/eller annan träning kan ha begränsat kroppen med. Har personligen alltid haft med Yoga och meditationer i min personliga träning sedan 20 år tillbaka, fast efter att ha blivit Yoga lärare i Indien 2018, så har jag känt stora positiva fördelar med att inleda dagen med meditation och Yoga varje morgon i ca 30 minuter. Anledningen för min del att träna Yoga varje morgon, var att min kropp behövde mer flexibilitet än tidigare, då den vanliga stretchningen inte längre var tillräcklig för att göra mig flexibel efter Kickboxning och Tennis. I samband med den erfarenheten så konstruerade jag ett helt unikt individuellt Yoga koncept som tar hänsyn till din anamnes. Vilket innebär att två kombinationsbehandlingar av djupgående massage, kiropraktik och muskeltester 40 - 60 minuter inleds med en veckas mellanrum. Efter den tredje veckan så är ditt Yoga program klart, vilket i sin tur innebär träning 20 minuter per dag under sex veckor, därefter har vi bokat en tredje behandling, för att mäta upp resultaten och för att dessutom förstå hur mycket mer rörlig och stark du har blivit. För dig som vill fortsätta utveckla flexibilitet och styrka när dessa sex veckor är avklarade, så finns totalt fem utvecklingsnivåer av olika steg för att teckna in solhälsningen, månhälsningen och andra specifika övningar, till ett individuellt komplett årligt Yoga program. Naturligtvis så behöver även dessa fem individuella steg uppdateras, justeras och förfinas optimalt utifrån din kropp, fast i huvudsak, så är det fem steg inför vidare utvecklingsnivåer. Det klart att det går fint att endast välja ett sex veckors grundläggande Yogaprogram, som kan anpassas i olika delar till annan träning också.

Vi träffas vid min klinik på Odinsgatan 6 i samma lokaler som Nordic Wellness ombytt till träningskläder och går därefter in i en av lokalerna utan insyn från gymmet, för att träna igenom ditt individuella Yoga program. Ta med dig en mobil för att jag ska kunna filma dina olika Yoga positioner, för att du själv också kan vara delaktig och jämföra din utveckling efter dessa sex veckor.