Individuell personlig träning

Boxning och/eller Kickboxning:

Jag kan hjälpa dig att utvecklas vidare inom boxning och kickboxning från nybörjarnivå till avancerad nivå. Mitt sätt att lära ut kampsport är på en teknisk, fysiologisk och mental nivå, som ger dig inspiration och träningsglädje. Varje pass vi bokar är på två timmar för att få ut maximal effekt och hur upplägget blir, kommer vi fram till när du skickar mig en förfråga på mail. Min bakgrund inom kampsport på elitnivå började 1986 med Karate (totalt 16 matcher och 9 vinster), då landslagssilver och silvermedalj i min årsklass blev mina största meriter. Började därefter med boxning 1989 (totalt 28 boxningsmatcher med 17 vinster), med silver i ABC Open 1993. I kickboxning blev det (totalt 77 matcher, 49 vinster), då VM brons 2000 och SM guld 2003 utgjorde de största meriterna. Har varit instruktör sedan 1998 i både boxning och kickboxning. Är fortfarande aktiv utövare och huvudinstruktör sedan 2008 för Ironman Kickboxningsklubb Majorna, där jag även coachat fighters upp till SM Guld, landslagsnivå och internationell nivå. Innehar svart bälte 2 Dan (1998), licensierad boxningstränare och ringdomare. Vid intresse och/eller frågor, skicka mig ett sms, så ringer jag upp dig för att besvara dina frågor.

Gym/träning hemma/kondition

Mitt sätt att kunna ge dig det bästa träningsprogrammet är att vi bokar två stycken behandlingar av djupgående behandlande massage och kiropraktik. För då kan jag bättre förstå hur dina muskler, leder och smidighet känns inför träningsprogrammet. Därefter så bokar vi en tid på Nordic Wellness på odinsgatan 6, i samma lokaler som jag har min klinik, för en timmes genomgång av träningsprogrammet, där du har med dig en mobiltelefon som jag filmar dig kort och ger förklaringar om varje enskild övning. Innehållet kan vara både styrka, kondition och rörlighet. Träningsproggrammet är avsett under begränsad tid. Möjlighet finns även för vidarutveckling av träningsprogrammet efter en månad, då en uppföljande behandling räcker före ny konstruktion. För dig som vill ha ett årsbaserat träningsprogram, så kan jag även konstruera det. Passar perfekt för alla åldrar och för dig som vill komma i form eller som komplement till all annan träning. Vid intresse och/eller frågor, skicka mig ett sms, så ringer jag upp dig för att besvara dina frågor.

Yoga Asana (Hatha Yoga)

Yoga Asana (Hatha Yoga) förbättrar kroppens rörlighet i muskler och leder, samtidigt som kroppen stabiliseras för att hålla sig kvar i de olika positionerna. Yoga stimulerar, syresätter och påverkar även positivt kroppens inre organ vid utförande av de många olika positionerna, då träningen fördelaktigt sker före måltider. Målsättningen med Yoga Asana är att uppnå en optimal naturlig position med kroppen, klara av att behålla och utföra olika övningar med balans, styrka och andning. Yoga handlar bara om att möta sig själv, sina fysiska begränsningar och inte jämföra sig med någon annan utövare, som istället kan ha behov av mer stabilitet vid exempelvis överrörliga leder.

Att träna Yoga Asana varje dag hjälper till att öka kroppskännedomen ännu mer över vilka fysiologiska begränsningar som eventuellt ålder, skador, sjukdomar och/eller annan träning kan ha begränsat kroppen med. Har personligen alltid haft med Yoga och meditationer i min personliga träning sedan 20 år tillbaka, fast efter att ha blivit Yoga lärare i Indien 2018, så har jag känt stora positiva fördelar med att inleda dagen med meditation och Yoga varje morgon i ca 30 minuter. Anledningen för min del att träna Yoga varje morgon, var att min kropp behövde mer flexibilitet än tidigare, då den vanliga stretchningen inte längre var tillräcklig för att göra mig flexibel efter Kickboxning och Tennis. I samband med den erfarenheten så konstruerade jag ett helt unikt individuellt Yoga koncept som tar hänsyn till din anamnes. Vilket innebär att två kombinationsbehandlingar av djupgående massage, kiropraktik och muskeltester 40 - 60 minuter inleds med en veckas mellanrum. Efter den tredje veckan så är ditt Yoga program klart, vilket i sin tur innebär träning 20 minuter per dag under sex veckor, därefter har vi bokat en tredje behandling, för att mäta upp resultaten och för att dessutom förstå hur mycket mer rörlig och stark du har blivit. För dig som vill fortsätta utveckla flexibilitet och styrka när dessa sex veckor är avklarade, så finns totalt fem utvecklingsnivåer av olika steg för att teckna in solhälsningen, månhälsningen och andra specifika övningar, till ett individuellt komplett årligt Yoga program. Naturligtvis så behöver även dessa fem individuella steg uppdateras, justeras och förfinas optimalt utifrån din kropp, fast i huvudsak, så är det fem steg inför vidare utvecklingsnivåer. Det klart att det går fint att endast välja ett sex veckors grundläggande Yogaprogram, som kan anpassas i olika delar till annan träning också.

Vi träffas vid min klinik på Odinsgatan 6 i samma lokaler som Nordic Wellness ombytt till träningskläder och går därefter in i en av lokalerna utan insyn från gymmet, för att träna igenom ditt individuella Yoga program. Ta med dig en mobil för att jag ska kunna filma dina olika Yoga positioner, för att du själv också kan vara delaktig och jämföra din utveckling efter dessa sex veckor.